4 Ekim 2014 Cumartesi

Karabatak Erkekler. Peki Neden?

Bugünlerde hangi arkadaşımla konuşsam aynı şeyden şikayetçi. Hepsi dengesiz erkeklere denk geldiklerinden, bir gün önce elini ayağını öpen erkeğin bir gün sonra telefonlarına cevap vermeyen, asla aramayan gizemli bir yaratığa döndüğünden bahsediyorlar. Gizemli yaratık kısmını ben kattım, çünkü bunu yapan normal bir insan olamaz. Bir de abartmayı severim...

Ne oluyor da bu erkekler karabatak gibi bir görünüp bir ortadan kayboluyorlar bilmiyorum. Geçenlerde bir erkek arkadaşa sordum. Dedim ki; yani madem gidecek ortadan kaybolacak birden. Arkadaşlarıyla tanıştırıyor, her ortama sokuyor. Sanki kız "he" dese yarın evlenecekler gibi, her dediğini yapıyor falan... Yani ne oluyor da birden ortadan kayboluyor? Madem kaybolacak neden kız dünyanın merkezindeymiş gibi davranıyor?  Cevabı çok ilginçti. "Kızı kolaya getirmek, kolayca eve atabilmek için güvenini kazanıyor. Ne olacak ki, sonradan olmaz der aramaz sormaz."
Yani hayatımda duyduğum en adi ve en dürüst cevaptı.

Bir insanın hayatına girmek, onun içini her şeyi yapmak gibi önemli paylaşımları bile bu kadar basite indirgeyerek bütün değerleri mahvediyor erkekler. Bir hafta on gün içinde göklere çıkarıyorlar. Sonra o çıkardıkları yerden öyle bir bırakıyorlar ki aşağı, paramparça ediyorlar ardından bıraktıklarını. Gel de yaraları sar sonra. Ya da sonrasında başkasına güven. Yani insan bencilliğin sınırlarını gün be gün aşıyor. Sonra yaralı yalancı ilişkilerle doluyor etraf. Yapmayın etmeyin biraz karşıdaki insanın düşüncelerine önem verin. Empati kelimesi de samimiyetini yitirdi ama gerçekten çok önemli. İnsan biraz da onun yerinde ben olsam nasıl hissederdim diye düşünebilse yalnızlıktan şikayet eden tüm o insanlar etrafta sevdiklerinin elini tutarak geziyor olurdu. Hatayı her zaman karşındakinde arama kendinde de ara. Kendinden yola çık önce... Olayları en iyi görebileceğin yer sen kendinsin... Hadi canım kardeşim şimdi git ve o kalbini kırdığın kızdan özür dile, neden ortadan kaybolduğunu söyle. Seni sevemedim de, elimden geleni yaptım ama olmadı. Seni aramamak bir şey söylememek hataydı de. Onu kafasındaki soru işaretlerinden kurtar. Hem sen de en azından kendi vicdanını rahatlatmış olursun. Ya da biraz bencil ol işte. Onun için yapmayacaksan bile kendin için yap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder